Σκέφτομαι & Γράφω

5 πράγματα που πρέπει να θυμόμαστε σε περιόδους έντονου άγχους!

Το άγχος και η ανασφάλεια είναι μέρος της ζωής μας. Πάντα ήταν… με πανδημία ή χωρίς. Υπάρχουν όμως κάποια πράγματα που πρέπει να θυμόμαστε όταν βιώνουμε έντονο άγχος ή ανασφάλεια για το αύριο…!

🔔 Για να ενημερώνεσαι για ότι ανεβαίνει αλλά και να λαμβάνεις αποκλειστικά εκτυπώσιμα (freebies) κάνε εγγραφή στο Newsletter του My Little Curious Blog!

Ίσως σε ενδιαφέρουν: 
🖊 Η πιο σημαντική σχέση της ζωής σου είναι με εσένα!
🖊 8 τρόποι να διαχειριστείς μια «κακή» μέρα!

Τον τελευταίο 1,5 χρόνο σχεδόν το άγχος, η κακή ψυχολογία και η ανασφάλεια έχει καταντήσει η νέα καθημερινότητα. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να αναφερθώ στις επιπτώσεις που έχει όλο αυτό σε όλους μας τόσο καιρό. Το ζούμε όλοι κάθε μέρα! Θα πω όμως ότι ακόμα και ο Κορωνοϊός κάποτε θα τελειώσει!!! Και μαζί του ελπίζουμε να τελειώσουν και οι αγχωτικές στιγμές που ζούμε με τον λιγότερο οδυνηρό τρόπο.

Ακόμα κι όταν νιώθουμε το στρες να μας πλακώνει τη ψυχή και την ανασφάλεια να δημιουργεί φοβερά σενάρια στο μυαλό μας, το ένα χειρότερο από το άλλο, υπάρχουν κάποια πράγματα που πρέπει να θυμόμαστε όλοι μας…

Πρέπει να θυμόμαστε και να υπενθυμίζουμε κάθε μέρα στον εαυτό μας ότι:

1. Τα αρνητικά συναισθήματα δεν κρατούν για πάντα

5-pragmata-prepei-thimomaste-periodous-entonou-aghous

Όσο κι αν νιώθουμε ότι τα άσχημα συναισθήματα του άγχους, της ανασφάλειας, της θλίψης ήρθαν για να μείνουν και ότι από εδώ και πέρα «αυτή θα είναι η ζωή μας», «έτσι θα νιώθουμε», η αλήθεια είναι ότι όχι! Τα συναισθήματα είναι προσωρινά! Όσο μεγάλη διάρκεια κι αν έχουν για κάποιον έρχεται η στιγμή που κάποτε εξασθενούν, τελειώνουν και δίνουν στην θέση τους σε άλλα λιγότερα οδυνηρά ή ακόμα και αισιόδοξα. Όπως αλλάζουν τα συναισθήματα, αλλάζουν και οι καταστάσεις. Καμιά φορά αυτά τα δύο συνδέονται κιόλας… Πρέπει να θυμόμαστε ότι αυτές οι αγχωτικές στιγμές στο τέλος θα περάσουν.

2. Εμείς ελέγχουμε τις σκέψεις μας και όχι οι σκέψεις εμάς

5-pragmata-prepei-thimomaste-periodous-entonou-aghous

Πολλές φορές χανόμαστε μέσα στις αγχωτικές καταστάσεις και αφήνουμε τις σκέψεις να μας «τρώνε». Το μυαλό είναι ένα πανίσχυρο όργανο με την κακή αλλά κυρίως με την καλή έννοια. Το πως θα το εκπαιδεύσουμε εξαρτάται από εμάς. Μπορεί στον καθένα να λειτουργεί διαφορετικά, αλλά υπάρχει ένα κοινό χαρακτηριστικό για όλους μας. Μπορούμε να το ελέγξουμε και να το εκπαιδεύσουμε να πράττει και να «μας μιλάει» με όρια. Τα όρια δεν είναι μόνο για τους άλλους, μερικές φορές είναι και για εμάς τους ίδιους. Καλό είναι να κάνουμε ότι χρειαζόμαστε για να κρατάμε σε έλεγχο τις αρνητικές σκέψεις μας όταν βιώνουμε περιόδους έντονου άγχους και τα βλέπουμε όλα μαύρα.

3. Χρειαζόμαστε παύσεις

5-pragmata-prepei-thimomaste-periodous-entonou-aghous

Συνήθως νιώθουμε ότι κουβαλάμε πολλά βάρη μαζεμένα στους ώμους μας και δεν σταματάμε γιατί νομίζουμε ότι έτσι δεν θα τα ξεφορτωθούμε ποτέ. Η αλήθεια είναι όμως ότι αν επιτρέψουμε στον εαυτό μας να κάνουμε μια παύση, τα πράγματα θα φαίνονται διαφορετικά μετά. Το ίδιο δύσκολα ίσως, αλλά μετά από μια παύση θα τα προσεγγίσουμε με διαφορετικό, πιο ψύχραιμο και πιο συγκεντρωμένο τρόπο. Αν το καλοσκεφτούμε, οι δύσκολες καταστάσεις θα βρίσκονται εκεί είτε σταματήσουμε είτε συνεχίσουμε να «βαραίνουμε» το μυαλό και τους ώμους μας. Άρα γιατί να μην προτιμήσουμε την παύση όποτε νιώθουμε ότι μας «πλακώνει» αυτό το βάρος;

4. Πρέπει να μάθουμε να λέμε όχι

5-pragmata-prepei-thimomaste-periodous-entonou-aghous

Γνωρίζω τουλάχιστον ένα άτομο – εμένα – που η μισή του ζωή στόχευε να κάνει τους γύρω του χαρούμενους λέγοντας πάντα ναι. Υπάρχει μια εκπληκτική δύναμη και απελευθέρωση όταν μαθαίνεις τελικά να λες όχι! Αν σ’ αρέσει να ευχαριστείς τους άλλους οκ, αλλά μην ξεχνάς να ευχαριστείς και να φροντίζεις τον εαυτό σου το ίδιο καλά. Το να λέμε όχι είναι εξίσου σημαντικό με το να λέμε ναι!

5. Δεν είμαστε μόνοι

5-pragmata-prepei-thimomaste-periodous-entonou-aghous

Όταν βιώνουμε αυτό το έντονο άγχος τείνουμε να σκεφτόμαστε ότι η κατάσταση δεν θα αλλάξει ποτέ. Δεν είμαστε οι μόνοι όμως που το ζούμε. Ειδικά τον τελευταίο 1,5 χρόνο σχεδόν οι άνθρωποι έχουμε αποκτήσει περισσότερη κατανόηση και ενσυναίσθηση όσον αφορά το άγχος και την ανασφάλεια για το αύριο. Βοηθώντας έτσι τους γύρω μας, τον γείτονα, τον περαστικό, τον συγγενή έστω και μια καλή κουβέντα, υπενθυμίζουμε στον εαυτό μας ότι δεν είμαστε μόνοι σε όλο αυτό. Επιπλέον, νιώθουμε καλύτερα βοηθώντας κάποιον να νιώσει ευγνώμων. Και που ξέρεις; Μπορεί την επόμενη φορά να κάνει κάποιος το ίδιο και για σένα. Ότι δίνεις, παίρνεις λένε…!

Συμπέρασμα

Βιώνοντας αυτό το έντονο άγχος και την ανασφάλεια για το τι θα συμβεί στο μέλλον, πολλές φορές ξεχνάμε να γυρίσουμε από εκεί (από το μέλλον)… Όταν μάθουμε να υπενθυμίζουμε στον εαυτό μας αυτά τα 5 πράγματα το τελικό συμπέρασμα είναι ότι θα περάσει κι αυτό!

*Αρχική εικόνα από Pixabay

Ποιοι είναι οι δικοί σου τρόποι αντιμετώπισης του καθημερινού άγχους;

help-me-grow

Αν σου άρεσε το άρθρο, άφησε ένα σχόλιο ή μοιράσου το στα social media!
____________________
🔔 Για να ενημερώνεσαι για ότι ανεβαίνει αλλά και να λαμβάνεις αποκλειστικά εκτυπώσιμα (freebies) κάνε εγγραφή στο Newsletter του My Little Curious Blog!
____________________
🔔 Έχεις Facebook, Instagram ή Pinterest; Σε περιμένω και στα δικά μου!
Facebook, Instagram και Pinterest

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ:
🖊 Όταν το σώμα σου φωνάζει «σταμάτα» να το ακούς!
🖊 Το #1 κόλπο για να νικήσεις την αναβλητικότητα
🖊 7 τρόποι να αποσπάσεις την προσοχή σου σε περίπτωση κρίσης πανικού
🖊 Η δύναμη του να λες όχι!

signature-curious-blog2

2 σκέψεις σχετικά με το “5 πράγματα που πρέπει να θυμόμαστε σε περιόδους έντονου άγχους!”

    1. Χαίρομαι που σε βοηθάει Γιάννη μου! Όλοι ψάχνουμε κάτι να πιαστούμε με όλα αυτά που βλέπουμε και ζούμε… απλά μερικές φορές είναι και θέμα (θετικής) σκέψης, κάτι που το ξεχνάμε συχνά!
      Όμορφη εβδομάδα να έχεις! 😊

      Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.